Jak zwiększyć testosteron za pomocą diety? Nasi eksperci sprawdzają!

Odpowiednio dobrana dieta to bardzo ważny aspekt życia każdego człowieka. Dzięki niej możemy żyć zdrowiej, dłużej i czuć się lepiej. Także niedobory wolnego testosteronu da się uregulować przy pomocy prawidłowego odżywiania. Potrzebna jest tylko twoja cierpliwość i konsekwencja w dążeniu do celu. Jak podnieść testosteron? Co jeść, aby zwiększyć jego poziom? Zapraszamy do artykułu, z którego dowiesz się więcej na ten temat. 

Co to jest testosteron?

Testosteron to organiczny związek chemiczny, który jest podstawowym, steroidowym, męskim hormonem płciowym należącym do androgen

ów. Jest produkowany w jądrach, a w niewielkich ilościach także przez korę nadnerczy. Wolny testosteron w niewielkich ilościach występuje także we krwi. Testosteron kształtuje płeć, pobudza syntezę białek, co przyczynia się do zbudowania masy mięśniowej, zwiększa poziom libido, wpływa na rozwój gruczołu krokowego oraz zwiększa jego objętość. Oprócz tego hormon pobudza funkcjonowanie układu sercowo-naczyniowego, pomaga zapewnić prawidłowy poziom cholesterolu, zapobiega powstawaniu zakrzepów, a także wpływa na właściwy stan układu kostnego. Produkcja testosteronu rozpoczyna się w mózgu. To w nim syntezowana jest gonadoliberyna, czyli hormon, który rozpoczyna reakcje hormonalne w przysadce mózgowej. W tym miejscu pobudzone zostaje wydzielanie hormonu luteinizującego, który dostaje się do jąder. W jądrach pobudzona za to zostaje synteza testosteronu z substratów cholesterolowych.

Zbyt niski poziom testosteronu spowalnia metabolizm, przez co utrudnia pozbycie się zbędnej tkanki tłuszczowej. Przez całe życie mężczyzny wolny testosteron nie utrzymuje się ciągle na tym samym poziomie. Jego spadek zaczyna się już zauważać po 35 roku życia. Oczywiście odpowiedni sposób odżywiania się i aktywny tryb życia mają znaczny wpływ, na utrzymanie się tego hormonu na wysokim poziomie przez wiele lat. Spożywanie dużych ilości produktów przetworzonych, a także cukrów prostych sprzyja jego spadkom nawet w bardzo młodym wieku. Receptą na zdrowe życie i brak nagłych spadków testosteronu jest więc odpowiedni sposób odżywiania się.

Zespół niedoboru testosteronu

Tym mianem lekarze określają sytuację, w której spadkom wolnego testosteronu we krwi towarzyszą dokuczliwe objawy kliniczne. Najbardziej dotkliwymi dla mężczyzn objawami niedoboru tego hormonu jest obniżenie libido i zaburzenie erekcji. Innymi objawami może być ginekomastia, czyli powiększenie oraz bolesność gruczołów piersiowych, zmniejszenie objętości jąder i spadek masy ciała, a przy tym zmniejszenie siły mięśni, uderzenia gorąca, zimne poty czy pojawienie się nadmiaru tkanki tłuszczowej w okolicy brzucha. Oprócz powyżej wymienionych dolegliwości można także zauważyć objawy dotyczące sfery psychiki, np. niechęć do działania, spadek pewności siebie, bezsenność, rozdrażnienie, a nawet brak energii do życia.

Testosteron – jak zwiększyć jego poziom za pomocą diety?

Dieta, dzięki której zwiększysz poziom wolnego testosteronu, powinna przede wszystkim mieć odpowiednią ilość kalorii. Są one niezwykle istotne, ponieważ przy ich niedoborze organizm zaczyna w naturalny sposób ograniczać zbędne funkcje, które powodują niepotrzebne wydatki energetyczne. Na pierwszy ogień idzie więc poziom testosteronu. Bardzo często zdarza się tak, że osoby, który intensywnie się odchudzają, muszą później przez kolejne miesiące odbudowywać wyjściowy poziom testosteronu. Dieta, która podwyższy poziom tego hormonu, powinna być więc normokaloryczna. Nawet niewielka nadwyżka kalorii nie zaszkodzi dla Twojego organizmu, ponieważ szereg badań potwierdza, że przyczynia się ona do podniesienia wolnego testosteronu.

Osoba, która chce zwalczyć niedobory testosteronu, powinna także spożywać odpowiednie ilości białka.

Nie należy jednak zbyt przesadzać, ponieważ zarówno jego zbyt wysoki, jak i za niski poziom może prowadzić do spadków wolnego testosteronu. Odpowiednia ilość białka w codziennej diecie, nie powinna przekraczać 2g na kg masy naszego ciała. Jeśli jesteś weganinem lub wegetarianinem to mamy dla Ciebie złą wiadomość: taka dieta niestety sprzyja spadkom tego ważnego, męskiego hormonu. Przyjmuje się, że przynajmniej połowę białka w diecie powinny stanowić te pochodzenia zwierzęcego, np. zawartego w jajkach, nabiale, mięsie oraz rybach.

W diecie, która ma podnieść poziom testosteronu bardzo ważne jest także spożywanie odpowiedniej ilości tłuszczów. Te powinny pokrywać 25-30% naszego dziennego zapotrzebowania energetycznego. Tłuszcz w diecie to także wielonienasycone kwasy tłuszczowe tj. omega 3 i 6. Te powinny pokrywać od 10-15% dziennego zapotrzebowania energetycznego. Tylko wtedy działają najkorzystniej. Gdzie szukać omega 3 i omega 6? Te kwasy tłuszczowe znajdują się w rybach morskich tj. śledzie, makrela, łosoś czy tuńczyk. Oprócz tego ich źródło stanowią orzechy włoskie oraz oliwa z oliwek, olej słonecznikowy, lniany czy rzepakowy. W naszej diecie główny udział powinny mieć kwasy tłuszczowe jednonienasycone. Znajdziesz je:

  • w oleju rzepakowym,

  • w awokado,

  • w orzechach i nasionach,

  • w oliwie z oliwek.

Pozostałe dzienne energetyczne zapotrzebowanie na tłuszcze należy uzupełniać tłuszczami nasyconymi, które znajdziesz w: oleju kokosowym, żółtku jaj, maśle i czerwonym mięsie. Tłuszcze są niezwykle istotne w diecie każdego człowieka, ponieważ to właśnie z nich powstaje wiele hormonów. Ich niedobory mogą w dużej mierze wpływać na spadki wolnego testosteronu.

Dieta, która ma zwiększyć poziom testosteronu powinna także stawiać na węglowodany.

Kluczem jest jednak dobór ich odpowiednich proporcji. Dlatego w diecie pro testosteronowej dzienne zapotrzebowanie kaloryczne powinny pokrywać w 40-60% węglowodany. Nie warto jednak stawiać wyłącznie na cukry proste. Te nie powinny pokrywać nie więcej niż 10% dziennego zapotrzebowania kalorycznego. Szerokim łukiem omijamy przy tym batony i inne tego typu produkty. Zdrowym źródłem cukrów prostych będą owoce. Najlepszym źródłem węglowodanów są z kolei produkty skrobiowe, a wśród nich kasze, ryże, produkty zbożowe, ziemniaki, mleko i produkty mleczne. Nie może więc ich zabraknąć w Twojej diecie, jeśli borykasz się ze zbyt niskim poziomem testosteronu.

Kiedy dieta bogata w powyższe składniki odżywcze nie pomaga, to warto pomyśleć o wzbogaceniu jej odpowiednią suplementacją. Jednym z preparatów, który może pomóc w spadkach wolnego testosteronu jest Testolan.

Testolan – skład i działanie

Kapsułki Testolan posiadają w 100% naturalny skład!

Testolan to suplement diety w kapsułkach, którego zadaniem jest podwyższenie poziomu wolnego testosteronu we krwi. Swoją skuteczność preparat gwarantuje bazowaniu wyłącznie na naturalnych składnikach. Wśród nich znajdziesz:

  • kozieradkę pospolitą,

  • buzdyganek naziemny,

  • korzeń maca,

  • korzeń żeń-szenia koreańskiego,

  • witanię ospałą,

  • nasiona granatu,

  • magnez,

  • witamina E,

  • czarny pieprz,

  • kwas D-Asparaginowy,

  • fosfatydyloserynę.

Każdy z powyżej wymienionych składników dodaje więcej energii, podwyższa libido i zapobiega zaburzeniom erekcji, a nawet dba o prawidłowe utrzymanie i wzrost masy mięśniowej.

Testolan – efekty i skutki uboczne

Niedobory testosteronu? Pozbądź się ich z Testolanem!

Aż 98% osób testujących suplement potwierdza jego skuteczność. Zadowoleni klienci to jedno. Bardzo istotne jest również to, że Testolan nie wywołuje skutków ubocznych. Może go więc łykać każdy mężczyzna niezależnie od wieku, przebytych chorób czy przyjmowania innych leków.

Testolan – cena

Miesięczny koszt kuracji Testolanem kosztuje ok. 190 zł.

Testolan – opinia

Gwarancja działania albo zwrot pieniędzy!

Nasza redakcja postanowiła już jakiś czas temu przetestować Testolan. Pierwsze efekty kuracji preparatem odnotowane zostały po niecałym miesiącu stosowania. Mężczyźni z niedoborami wolnego testosteronu we krwi zdecydowanie zauważyli poprawę zarówno fizycznego jak i psychicznego samopoczucia. Z czasem testerzy zaobserwowali podwyższenie libido i pozbycie się zaburzeń erekcji. Niektórym z nich, przy regularnym zażywaniu Testolanu, udało się także zlikwidować tłuszcz gromadzący się w okolicach brzucha. Ile z testujących kupiłoby preparat po raz kolejny? Blisko 90% mężczyzn chciało kontynuować suplementację Testolanem! Większość z nich ceniła sobie brak skutków ubocznych oraz szybko widoczne efekty kuracji.

Jeśli więc od jakiegoś czasu zmagasz się z niedoborami wolnego tesotosteronu, to postaw na dietę bogatą w odpowiednie składniki odżywcze, witaminy i minerały. Gdy ta nie daje efektów, wypróbuj Testolan. To całkowicie bezpieczny i w 100% naturalny preparat, który poleca blisko 90% testujących. Chcesz zobaczyć jak wypadł inny, popularny booster testosteronu? Kliknij tutaj!

Dodaj komentarz